vrijdag, januari 25, 2008


Een miskoop(je) ....

Voor 5 euro had ik afgelopen week een Philips geluidsinstallatie gekocht met daarin een tuner, een draaitafel en een cassetterecorder. Het apparaat was wel oud, maar juist voor het draaien van mijn oude ep's misschien een mogelijkheid. Thuis de zaak eens bekeken. Er zaten geen luidsprekers bij, maar dat wist ik. Ik had 2 stel luidsprekers nog staan, dus dat moest kunnen. Maar nee hoor, de stekkertjes, die nodig waren, had ik op mijn luidsprekers niet zitten. Ook ging naar een aantal keren draaien de aandrijfsnaar van de platenspeler stuk. De cassetterecorder was wel goed. Maar ja voor mijn "platen"heb ik daar niets aan. Terugbrengen zou kunnen, maar voor 5 euro had ik toch niet alles mogen verwachten. Dus het apparaat komt bij mijn collectie oude en niet of slecht functionerende apparaten te staan. Misschien ooit iets voor een museum? Nu kan ik mijn platen nog niet draaien. Ik heb zelf wel een draaitafel, maar de geluidinstallaties/versterkers van tegenwoordig kunnen het signaal niet verwerken. We gaan weer uitkijken naar een volgende aanbieding voor een versterker of installatie. Zo blijven we wel bezig ......