vrijdag, juli 27, 2007


Restauratie...

Vanmorgen brak een stuk tand met een gedeelte van een vulling af in mijn bovengebit. Het voelde heel vreemd aan en dus heb ik maar de Tandheelkundige Faculteit van het UMC St. Radboud gebeld voor een afspraak. Ik kom daar al meer dan 25 jaar als "slachtoffer" voor de broodnodige praktijk van de studenten. Altijd heel prima werk, maar het duurt wel lang. Na enig aanhouden mocht ik vanmiddag komen. Een laatste jaars student bekeek de ravage en begon over een noodreparatie en daarna een afspraak om een behandelingsplan te maken. Dat kon dan een inplantaat zijn, een kroon of een losse brug. Ik vertelde, dat ik de komende maanden niet veel zin had om daar nu aan te werken (ik heb andere zaken aan mijn hoofd). Hij kon dat begrijpen en in overleg met de aanwezige docent werd een plan gemaakt om de zaak te restaureren. Op de plaats van het afgebroken deel werd een nieuw deel opgebouwd. Na drie kwartier was het klaar. Ik moet er wel voorzichtig mee zijn, maar dan kan het nog heel lang mee. Mocht het daarna nodig zijn, dan kan er alsnog een nieuw behandelingsplan worden gemaakt. Klasse.