donderdag, juli 05, 2007


Een inhaalrace ......

Al tientallen jaren kwam ik nauwelijks in het ziekenhuis (laatste operatie in 1960 aan een voetbalknie) of het was voor bezoek. Maar nu ga ik het, denk ik, inhalen. Vandaag uitslag gehad van de biopsie en het blijkt toch prostaatkanker te zijn. Dus opereren. Maar bij het onderzoek over de problemen in de afgelopen weken, blijk ik nog een stevige blaasontsteking te hebben (dus antibioticum) en een poliep in de blaas. Daarvoor word ik eerste geopereerd en daarna aan de prostaat. Over 14 dagen hoor ik op welke termijn het allemaal gaat verlopen, maar ik heb vandaag al bloedonderzoek, urineonderzoek, een echo, een blaasscopie, een hartfilmpje en diverse gesprekken gehad o.a. met twee urologen en een anesthesist Het was prettig, dat het allemaal in een keer werd afgewerkt. Nu gaan we eerst maar eens 14 dagen met vakantie. Hopelijk wordt het weer wat beter.