donderdag, juni 28, 2007


Wat een dagen .....

Dacht ik dinsdag weer redelijk aan de slag te kunnen: niks hoor. Het werd alleen maar erger. Krom en krimpend van pijn twintig keer 's nachts uit je bed te moeten is niet leuk. Vanmorgen vond ik het genoeg en heb de huisarts gebeld. Mocht meteen komen. Het kon van alles zijn: ontstekingen in de blaas, de urinewegen en de prostaat. Maar ook een verdikking van de prostaat door de biopsie. Zij zou de uroloog bellen en daarna mij vertellen wat te doen. Na een uiur een telefoontje of ik maar snel weer wilde komen voor het inbrengen van een katheder. Ze tappen dan alle urine af en als dat meer dan 150 cc is, dan zit het goed mis. Ik zou dan direct naar het ziekenhuis moeten. Maar gelukkig was het iets meer dan 100 cc, dus de diagnose was een zware ontsteking. Waarschijnlijk heeft het voorgeschreven antibioticum niet gewerkt, nog bij de grote kuur voordat de biopsie plaatsvond, noch voor, tijdens en na de biopsie en ook niet wat ik maandag van de huisarts heb gehad. Nu moet ik het proberen met een tweetal nieuwe medicijnen, waarbij een ander antibioticum. Ik hoop maar op het beste, maar de eerste bijeenkomst van de WMO-raad in onze gemeente en de overlegvergadering van de clientenraad in ons gebied, waar ik voorzitter van zou zijn, heb ik moeten afzeggen. Één positief punt is er wel: ik ben 2 kilo afgevallen. Wat een dagen ......