maandag, juni 18, 2007


Schuldgevoelens...

Het was weer prima in Parijs. Hoewel er minder weer was aangekondigd, hebben we prachtig weer gehad. Niet te warm, nauwelijks regen, echt weer om iets te doen. En dat hebben we gedaan, ieder op zijn of haar manier. Zo kwam ik vanmiddag nog terecht in een gezellige Parijse buurt aan het einde van de Mouftard. Op het plein voor de kerk stonden behalve groepen demonstranten in verband met de verkiezingen, mensen, die uit de kerk kwamen, een priester met een aantal misdienaars in kledij, die een wandeling rond de kerk maakten ook een groep, waar enkele muzikanten en zangeressen Franse liedjes speelden en zongen en waarbij iedereen vanuit een uitgedeelde stencil kon meezingen (ik ook) en een dansje kon wagen. De tijd was weer tekort. Dat ik nu al een groot aantal vakanties steeds weer mooi weer heb en heel gezellige zaken mag meemaken, roept bij mij soms schuldgevoelens op. Ik denk dan aan mensen, die eenmaal per jaar op vakantie mogen en dan met slecht weer of andere ellende komen te zitten.